skottlossning

thanksgiving. handlar om att man ska vara tacksam for det man har och att ata sa mycket mat man kan for att slippa ata upp alla rester som blir over och lite till. ungefar :)

vi for i alla fall ner till palm springs, mitt i oknen (aven kallad the desert). vi bodde praktiskt taget pa en golfbana. haha, paps, det skulle du gilla! det var ett nybyggt femtio + boende dar man var tvungen att kora in genom grindar och anmala sig till vakter om vem man skulle besoka och hur lange... nice. sjukt mycket mat och absolut ingenting planerat i fyra hela dagar.

haha eller jo, EN grej stod i min kalender och det var att aka till toys r us pa the black friday och inforskaffa min efterlangtade iPod. black friday ar den dag pa aret da folket har i staterna blir helt galna. helt galna. det ar namligen super rea oveeeerallt. 1500 ggr varre an varan mellandagsrea. borjar fem pa morgonen och det samlas tusentals personer utanfor alla affarer annu tidigare (!)

i varje fall, min iPod och toys r us.. vi akte dit men stallet var avsparrat. nagon timme tidigare har namligen tva unga tjejer borjat braka dar inne (over en leksak?!) och deras pojkvanner (vad jag forstod det som....) har i sin tur dragit pistol och skjutit varandra, bada dog. over en leksak?! som sagt, helt galna.
det ar nog inte meningen att jag ska ha nagon iPod.

sa efter 7 timmars bilresa och stopp i LA (pasadena, sjukt mysigt stalle) ar jag iaf hemma, sitter hos malin dar allahopa bakat lussebullar och knack, de har lyssnat pa julmusik och varit och handlat pa ikea. (alexandra hade handlat julmust och marabou till mig, hon ar bast i hela varlden!) haha, snacka om att vi kor stenhart pa kulturellt utbyte.


lagger upp bilder i morn!


he became downpricked. (han blev nedstucken)
haha.... jag dor av dem har oversattningarna.


Kommentarer
Postat av: angelica

men usch, det lät lite obehagligt det där :/ skönt att du mår bra jennifer. är så glad för din skull! tänker på dig och saknar dig en massa.

2008-11-30 @ 11:50:01
URL: http://illusi0n.blogg.se/
Postat av: Annica

Och så glad jag är att du kom dit EFTER skottlossningen...!! Tänk om du varit där en liten stund tidigare... Nej, usch, så kan jag inte ens tänka. Mycket ska du vara med om... Nu får det bara vara ROLIGA saker kvar. Kram kram

2008-12-01 @ 14:09:27
Postat av: Nanna

Vad dramatiskt! Döda för en leksak bokstavligt talat..

Vilken tur att du kom när du kom och inte tidigare då.

Kul att läsa vad du gör och hur du har det :) PUSS!

2008-12-01 @ 14:40:15
URL: http://nanzine.blogg.se/
Postat av: victor

Hej,100 000 människor dör varje dag av åldrandet.Kolla in min blogg där jag skriver om livsförlängning och samhällets åldrandeproblem samt hur vi ska besegra åldrandet så att man kan leva så länge som man vill.

2008-12-01 @ 14:48:18
URL: http://victorbjoerk.blogg.se/
Postat av: japanjävel

men är dom dumma. hade det vart här skulle japanerna bråkat om att "men klart DU ska ta leksaken". Hamnade i en sån situation med en man på tåget. Jag sa "dozo" vilket betyder typ varsegod. Han sa dozo tillbaka. -Dozo. -Iie, dozo. -Dozo. Tog aldrig slut! Till slut satte jag mig :D

2008-12-04 @ 18:05:09
Postat av: japanjävel

... varsegod och sitt, var alltså min poäng, glömde det lite. vi tjafsa som ett säte.

2008-12-04 @ 18:05:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0